Bapak Burik, Anak Rintik! Wei lu dua belanak memang sempoiiii aaa, satu kikis haleta negala...satu tokey alak!

Oh! Krai Utara

Share

Wow! Wow! Well, "Bapa borek anak rintik" atau "tak kemana tumpahnya kuah, kalau tak ke nasi", begitulah agaknya bidalan yang seru untuk menggambarkan apabila si anak memang saling tak tumpah "hebat" macam bapa dia. Baik dari segi manapun, umpamanya kalau bapak tukang mahir, anaknya jugak berjaya menjadi sedemikian, maka itulah kita katakan. Dari segi rupa paras, kalau bapa hensem macam lu, dan anak lu pun berwajah comel, itulah jugak perumpamaanya, bahkan dari sudut perangai pun kalau bapak lu orangnya alim dan lu pun kelas ilmuwan...memang kena sangat pepatah tua tu!

Mana ada kita dengar orang kata "bro, lu memang hensem, tak tumpah arwah bapak lu la...bapak burik anak rintik la ni" sedangkan lu tau, bapak lu tu orangnya segak, sedangkan lu punya muka tak tumpah macam apam balik kena lenyek lori yang angkut kayu balak! Kalau cakap juga....rasa2 bercerai laaa gigi kapak dengan adik beradik dia, si gigi taring dan si gigi geraham, atau kurang2 pun lu cakap "cilaka, mamat ni...perli aku" dalam hati lu. Bengang la kan.

Tapi cerita yang wa nak tarik lu all bincang ni, memang...memang sesuaiiii sangat dengan bidalan tu! Lu pun pasti selesa dengan apa yang gua nak kasi tau ni...pssst bulih buat modal kedai kopi ni. Pasti hangat, nak2 time tu lu layan dengan gang kaki borak politik...ahli politik kedai kopi sambil sambil cuba penuhkan saluran penghadaman lu dengan snek ringan...uiiiiih menyakut bro! Dan yang bestnya lagi, kat meja sebelah tu mamat2 umno karat, pasti colour aura seri wajah dia berubah, dari kaler normal jadi kaler lampu traffic light yang memang lu kena stop! Merahhh wa cakap lu...time tu jangan cuba lawan undang2 jalanraya...nanti lu pulak terpaksa di kejor ke ward kecemasan! Wa tak tau.

Cakap panjang tarak guna deiiii, wokey kita balik ke bidalan tadi. Yang gua nak kasi tau ni bukan lu tak tau macha, itu jam aaa...negara kita telah memprokduksikan seorang yang amat berjaya! Lu perasan tak! Memang lu perasan, itu tun m sangat berjaya kan?. Dan dengan penuh kejayaan jugak beliau telah mendidik anak anaknya jadi berjaya macam dia...ha tu laa gua cakap, bapak burik anaknya rintik!.

Lu pun ada baca macha...itu tun m sudah pecah rahsia! Bahawa dia tu sebenarnya orang paaaaaaaling kaya atas muka bumi mengalahkan para billionaire tanahair. Dan yang paling gua buat2 terkejut dia sudah jadi manusia bekas pemerintah paling kaya selepas rakan sesekular beliau encik hosni mubarak! Di percayai dia sekaya 44 billion dollar man macha! Lu apa ada macha...tanah sekankang kera?

Wei..cha, lu tau tak, salah sorang anak dia dah di asuh masuk politik...tu wa tanak citer r. Lu tau kan sapa dia kan, macha. Hebat..yang gua nak cakap ni, sorang anak dia tu. Eh! Lu sudah baca kan? Itu jam sekor anak dia telah berjaya menjadi orang no. 14 paling kaya kat negara!. Hah, tulah dia wa cakap sebijik macam bapak dia, tapi takat macam dia punya kaya wa,lu tanak kasi "suspek" sikit pun. Sebab, itu tun m sudah ajar macam mana nak jadi kaya dan berjaya macam dia! Tadak kenai itu halal haram, suma belasah kalu. Suma HALAM, rakyat 1malay sudah bising!  Itu budak niaga arak kan? Arak kan haram, dia niaga jugak! Kalu itu arak yang haram dia bulih niaga....SAH memang dia tak kenal halal haram macaaaaam bapak dia! Dan sah dia memang anak rintik, bapaknya si burik.

Setan di kenali betul lah si superbillionaire ni!

2 ulasan:

  1. Tanpa Nama berkata...

    marilah berdoa beramai ramai semoga mereka ini nyang mencuri yang kecil maupun yang besar semoga dilakhanat dan ditimpa bala sekeluarga amin.

  2. muzium padi gunung kheyang berkata...

    cantik!amin!

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...