Errr, Burpp!::Telan air ludah ustaz!

Oh! Krai Utara

Share
Berbagai sumber yang boleh diyakini memaklumkan kepada saya bahawa di Selangor ada seorang tokoh agama yang mengadakan ‘upacara’ orang ramai menelan air liurnya untuk keberkatan.


Upacara itu pula dibuat di masjid. Apa tidaknya, beliau ada tauliah dan berjawatan di negeri berkenaan.


Pengikutnya atau hadiran yang menghadiri kuliah disuruh berbaris dalam masjid lalu
‘menikmati’seorang sedikit air liur tokoh agama aliran tarekat itu yang di masukkan ke dalam mulut mereka. Beliau mendakwa inilah ajaran Ahlus Sunnah wal Jama’ah. Kononnya untuk mendapatkan keberkatan beliau!

1 ulasan:

  1. Yusoff bin Ishak berkata...

    Musibah Kabirah...fitnah yang dibawa oleh org yang mengaku pakar hadis Malaya...sumber yang dipercayai pada hakikatnya saya rasa adalah pendusta...mengapa beliau mudah menerima berita tanpa tapisan..walhal ahli hadis amat teliti tentang sanad ambilan...difahamkan majlis itu adalah periwayatan hadis musalsal memberi minum air yang mana guru akan minum sedikit dan gelas yg berisi baki air disuapkan ke mulut murid. Sebagaimana rasulullah menyuap mnuman ke mulut sahabat dengan tujuan mahabbah...amalan ini adalah biasa dikalangan ahli hadis bersanad tapi tiada seni periwayatan hadis sebegini dikalangan org belajar hadis di universiti..wallahualam

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...