TerLeRai KaTa TerUngKap BiCaRa: Cisss....Keturunan Nabi Boleh Pegang Anjing?

Oh! Krai Utara

Share
Dalam siri drama Nur Kasih, bukan main lagi pelakon ini memainkan peranan sebagai isteri solehah (di episod-episod akhir) dengan bertudung litup. Tapi ciss.... itu dalam lakonan saja!
Gambar pelakon drama terkenal, Sharifah Sofia Syed Hussein yang lebih dikenali sebagai Sofia bersama dua ekor anjing di sebuah laman sosial Internet menimbulkan rasa kurang senang peminat-peminatnya. Gambar yang dimuat turun oleh Sofia sendiri dalam laman blog miliknya sejak Mei tahun lalu mendapat pelbagai reaksi negatif daripada peminatnya yang masyarakat Islam.
Artis ini kata itu bukan anjingnya. Dia juga kata akan menyamak badannya selepas bermain dengan anjing. Benarkah begitu, Sofia?
Memang tidak salahnya memegang anjing. Doktor vetirenar yang beragama Islam juga ketika menjalankan tugas dalam keadaan tertentu terpaksa memegang anjing. Tapi itu sudah jadi tugas mereka. Yang si-minah ni suka-suka bermain dengan anjing, siapa suruh?
Syarifah Sofia kata dia akan menyamak selepas memegang anjing. Tapi jika 10 kali memegang anjing, adakah dia akan 10 kali menyamak? Serupa juga tidak salahnya memegang tahi 10 kali sehari dan kemudian membasuh tangan yang terkena tahi. Tapi mengapa menyusahkan diri sendiri untuk suatu kerja bodoh? Ia hanya menunjukkan betapa jahilnya anda tentang Islam agama yang kata Sharifah Sofia agama yang ditaatinya.
Mungkin Syarifah Sofia ingat sebagai artis dia boleh buat apa saja. Mungkin juga Sharifah Sofia ingat sebagai anak seorang Syed yang kononnya keturunan Nabi dia boleh buat apa saja. Dia boleh pegang anjing, dia boleh pegang tahi anjing dan dia juga boleh makan tahi anjing!!
~ pendikar gunung kriang

2 ulasan:

  1. RAKYAT MALAYSIA berkata...

    Assalamualaikum

    boleh saudara add blog list blog saya http://1rakyat.blogspot.com/

    saudara punya telah saya link kan


    terima kasih

  2. anakwatan berkata...

    Artis dikaitkan dengan IDOLA setiap remaja melayu islam di malaysia,jikalau bangsa cina mereka akan menjadikan artis2 hong kong sebagai idola mereka,bagi artis india tentulah artis2 dari india sebagai pujaan hati mereka tapi bagi orang melayu yang beragama islam yang menjadi idola dan pujaan hati mereka adalah artis2 barat yang telah menyimpang jauh dari agama mereka sendiri iaitu kristian,dan artis2 malaysia mengambil artis2 barat sebagai idola mereka dan di ikuti oleh remaja melayu islam malaysia,disinilah berlakunya kesinambungan cara hidup dan akhlak buruk oleh golongan yahudi dan nasrani disamapaikan kepada orang melayu islam,Dimana silapnya dan adakah kita orang melayu @ golongan yahudi dan nasrani @ anak2 melayu itu sendiri? tanyalah pemerintah kita utk jawapannya.

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...