Kejohanan Bola Sepak Piala Tok Guru kali ke 5: Skuad Pasir Puteh disingkir akibat tindakan luar batasan

Oh! Krai Utara

Share KOTA BHARU - Yang dikejar tak dapat yang dikendong keciciran! Begitulah umpama yang sukar diterima buat Skuad Bola Sepak Parlimen Pasir Puteh akibat bertindak di luar batasan.

Dalam perlawanan 17 Oktober lalu, pasukan Pasir Puteh yang bertemu pasukan Kuala Krai, tiba-tiba hilang kawalan setelah pemain Kuala Krai menjaringkan gol pertama buat pasukannya.

Ketika itu penjaga garisan yang bertugas telah mengangkat bendera menandakan pemain Kuala Krai telah ‘offside’, tetapi tidak diendahkan oleh mereka sehingga menjaringkan gol kemarahan pasukan Pasir Puteh.

Jaringan tersebut pula dikira masuk oleh pengadil dan tercetuslah kemarahan ketua pasukan Pasir Puteh, Suhaidi Suhaimi sehingga hilang kawalan dan memukul penjaga garisan dalam perlawanan Kejohanan Piala Tok Guru.

Bagaimanapun, penjaga garisan tersebut berjaya menyelamatkan diri dan berlari ke arah penonton sehingga keadaan kembali tenang.

Ditambah lagi dengan sorakan dan hasutan penyokong yang hadir menyemarakkan lagi ketegangan itu.

Pengurus Pasukan Pasir Puteh, Shafie Jusuf berkata, beliau tidak berpuas hati dengan tindakan penjaga garisan yang dianggap berat sebelah.

“Masa pemain Kuala Krai jaringkan gol, pemain Pasir Puteh tak tengok bola sebab mereka sudah ‘offside’. Tetapi pemain Kuala Krai tetap tidak mengendahkan tindakan penjaga garisan yang telah mengangkat naik bendera tanda ‘offside’.

“Tetapi tindakan penjaga garisan menurunkan bendera ketika pemain Kuala Krai berjaya jaringkan gol itulah penyebab kekecohan itu berlaku,” katanya.

Shafie Jusuf mengakui yang anak buahnya hilang kawalan sehingga dikenakan tindakan tatatertib sekali gus disingkir daripada mengambil bahagian dalam kejohanan itu.

“Saya tidak berpuas hati dengan keputusan pihak pengurusan kejohanan. Sebelum ini mereka berkata yang perlawanan ini akan ditangguhkan tetapi mengapa pasukan Pasir Puteh disingkirkan.

“Saya sanggup menerima apa jua hukuman yang boleh dikenakan setimpal dengan kesalahan anak buah saya, tetapi pihak pengadil perlulah adil dalam mengadili perlawanan yang sedang berlangsung,” katanya. - sinar harian

0 ulasan:

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...