MANIFESTO, PR TIRU BN: umno sebijik macam yahudi

Oh! Krai Utara

Share

Dah lama wa mau menulis hal ini, tapi macam tadak kesempatan saja. Maklum, kita dalam situasi perang, kita seluruh malayasia berada dalam kondisi red alert, bukan lagi zon hijau. Kena sedia pos, naik banner, pasang flags, dan banyak lagi urusan parti, baek yang terang atau yang terpaksa buat secara sembunyi. Tahun ni banyak amanah kena pikul, i'allah wa akan buat yg terbaik untuk pakatan rakyat sehingga kita betul d jadikan rakyat, bukannya kita ni kuli batak!.

Sikit masa lalu ada akhbar yg siarkan umno menyatakan pembangkang, merujuk pada pakatan rakyat meniru manifesto barisan nasional. Wa sikit tak terasa heran dgn kenyataan sedemikian yang pada pandangan kita semua macam macam ada. Ada yg sinis, ada yang senyum sinis, ada yg ketawa, ada yg rasa bodoh....dan ada yg rasa megah, dan siap ulas dengan kaki "tulah cakap memang bn ni bijak!"....dan kita dah tau dia memang bodoh sombong serta kelas takde fesbook, kalau ade pon jenis cerdik xleh nak tumpang!

Macam telah kita tau " sesungghnya yang haq dan yg batil itu telah jelas".  Jelas sekali umno ni terpesong, dan suka pulak memesongkan orang. Umno bukan tak tau yg buat keluar manifesto tu pakatan dulu, dia keluar kemudian. Tapi, tup tup dia yg boleh cakap kita tiru dia....pelik betul?.

Sungguh, benda cam ni bukan pelik kerana quran telah mengisahkan suatu perstiwa. Di zaman nabi dulu, bila saja orang yahudi mendapat tahu muhammad membawa dan mendakwa risalah, islam yg di ajarkan itu adalah ajaran yang sealiran dengan ajaran nabi ibrahim maka datang dakwaan mereka bahawa muhammad patut ikut yahudi! Kerana ibrahim itu yahudi.

Bagaimanapun dakwaan yahudi segera di sanggah nasrani, nasrani menempelak yahudi dan menyatakan ibrahim adalah nasrani, tidak yahudi serta muhammad patut bersama nasrani!. Setelah itu bising satu madinah dengan segenap kedai kopi, kaki lima atas mesjid dengan perdebatan ibrahim itu nasranikah atau yahudi. 

Maka tuhan yg maha pemurah telah menyampaikan wahyu dalam al quran, allah menegur kedua dua nasrani dan yahudi yang sedang mutar ligat berhujjah ibrahim adalah hak masing2.

Dapat kita fahami, allah berkata wahai yahudi dan nasrani, sungguh kamu yahudi dan nasrani suka berbalah ada brnda yang kamu tak faham, tak tahu. Patutnya, berhujjah, berdebat pada benda yang kamu faham, barulah lojik hujjah kamu. Sedangkan kamu patut tahu, ibrahim itu telah mati beratus tahun barulah tiba israel, bapa kaum yahudi. Maa atas lojik mana yahudi mengaku demikian, seperti juga nasrani, isa ibnu maryam lahir kemudian maka tidak tepatlah ibrahim itu agamanya nasrani! Maka kamu telah belawak besar!

Umno pun patut tahu, manifesto mereka telah datang kemudian maka atas alasan yang mana sekalipun tidak patut meteka mendakwa pakatan rakyat telah meniru mereka! Seperti budak budak tidak cukup akallah kalau mereka tetap dengan hujjah itu, dan budak tidak cukup akal mana boleh di angkat jadi boss untuk jadi penghulu...tambah lagi penghulu negara.

Teruknya, umno tidak sedar perangai mereka itu macam yahudi!

3 ulasan:

  1. Tanpa Nama berkata...

    bukan boleh dibuat sesenang nya......dah lama dah berempas pulas nak buat manifesto ni......bukan nya sehari dua.... nampak sangat yang penulis ni bodoh sangant. otak pun cetek. dalam kerajaan bn segala perancangan di buat awal bukan nya main tangkap muat...... pasti ada yang mulut celupar terdedah menifesto ni ke pr. tu yanmg jadi ggitu. pihak pr senang nak buat belanjawan....tapi nepe tak nyate mana sumbernya.....

  2. Tanpa Nama berkata...

    komen yg atas ni...berkata seolah2 malaysia ni terlalu miskin hingga tiada sumber...

    tp..mengenangkan umno melarang org2nya jadi cerdik...aku terima jela komen ni sebagai penghilang bosan...

  3. Krai Utara berkata...

    Nak buek macam mana dah hak utk beri pandangan dbekukan dlm parti mereka, silap tegur jadilah mcm kamelia...opssss

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...