Fuh, giler: Lelaki bertuah temui muntahan paus bernilai £100 000

Oh! Krai Utara

Share

MORECOMBE – Seorang lelaki Inggeris yang menemukan muntahan ikan paus terkejut ketika tahu penemuan uniknya itu ternyata  berharga sangat mahal. Lelaki itu, Ken Wilman   mengatakan bahawa dia boleh menerima wang sebanyak GBP 100 ribu apabila mau menjual muntahan paus itu.Wilman menemukan temuan unik tersebut ketika berjalan-jalan dengan anjingnya, Madge, di sekitar pantai dekat tempat tinggalnya di Kota Morecombe. Madge yang sedang dia bawa jalan-jalan tiba-tiba berhenti dan mengendus-endus satu bongkahan batu.“Mulanya saya kira itu sebuah bola, namun ketika saya lihat lebih dekat ternyata itu adalah bongkahan batu yang cukup besar,” ujar Wilman, seperti dikutip Sky News,   3/2/2013 . “Madge tidak mau berhenti mengendus batu itu, saat saya cium ternyata batu itu berbau sangat busuk saya pun memaksa Medge untuk meninggalkan batu tersebut dan kembali pulang,” lanjut Wilman.Di rumahnya Wilman masih penasaran dengan temuannya di pantai itu. Saat dia mencari di internet ia menemukan bahawa temuannya tersebut ternyata adalah muntahan ikan paus dan berharga sangat mahal.“Saat saya baca bahawa muntahan paus tersebut bernilai mahal saya langsung kembali ke pantai untuk membawanya ke rumah,” pungkas Wilman.Muntahan paus berharga mahal kerana digunakan sebagai bahan pembuatan parfum ekslusif. Wilman pun mengaku telah dihubungi banyak perusahaan parfum besar yang berminat untuk membeli temuannya itu dengan harga mahal.Wilman yang seorang pengangguran dan orang tua tunggal pun merancang menggunakan hasil penjualan muntahan paus itu untuk bercuti dengan puteranya ke luar negeri. Ia pun tidak lupa memberikan sosej kesukaan Madge sebagai ucapan terima kasih kepada anjing yang membuatnya menemukan muntahan paus tersebut.(AUL)okezone.com

0 ulasan:

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...