PANAS! Hamid Taik Cicak dan UMNO TULI, risau,resah UMNO tumbang! UMNO KUALA KRAI AKAN MUSNAH!

Oh! Krai Utara

Share

Kelmarin dulu (empat hari lepas), hujan petang dan lepas semayang fardhu asar gua start keta kancil adik gua ke kedai kampung sebelah, malas nak tunggang motor kapcai buruk gua yang banyak berjasa kat gua tu. Malas nak main hujan, walaupun hujan bukannya lebat mana, dan kedai tu pun tak sampai pun setengah kilo, saje taknak! Kemudiannya, setakat minyak kancil bukan banyak makan duit.

Kat kedai, minum air peket secawan, kena rokok gudang garam sebatang dah okey, puas! Gua tak berbincang lama macam biasa, takde gu lawan borak, yang ada cuma dua, tiga orang warga emas yang biasa lepak kedai untuk sesi petang...tak berapa ngam ngan gua, sekadar layan sepatah dua, dan gua minta izin balik rumah.

Letak keta bawah garaj, gua jalan ke rumah dalam dua tiga langkah gua menapak, tiba tiba gua terperasan ada beberapa patah kata yang mengejutkan gua, seumur gua inilah pertama kali gua dengar! Macam tak percaya, teruja,gua terhenti langkah cuba gua amati apa biji butir yang di bualkan oleh gang UMNO TULI di kedai kopi depan rumah gua!

Terkejut! Rupanya depa dok membincangkan akan apa akan jadi jika UMNO kalah dalam PRU 13 akan datang, terdengar seorang darinya, mengeluh "umh,kalu kito kaloh gak...jadi pembankang doh la kito" dengan wajah berkerut, muka tak ceria. Yang lain nampaknya setuju dengan kata kata beliau, gua tersenyum! Bila perasan gua sedang dok perati perbincangan mereka, tiba2 saja nada percakapan mereka turun, dan gua terus masuk rumah. Dalam rumah gua terus intai siapa siapa mereka untuk kenalpasti ahli mesyuarat kedai kopi itu.

Termenung gua memikir hal itu, mana ada pernah di dengar kerunsingan sebegitu dari daerah kampung gua yang majoriti UMNO! UMNO TULI! maklum bukan takat kampung gua ni yang kebal serangan pakatan, bahkan UPU ini adalah kubu tak terkalahkan milik Umno sejak PRU pertama! Lebih kuat dari tempat2 lain di semenanjung! Gila, maknanya mereka bukan main2 dalam menuturkan kerunsingan mereka, walau sekadar meluahkan di kedai kopi depan rumah gua yang hidup segan mampus tak mau! Maknanya mereka telah mendapat maklumat yang menggentarkan jiwa! Jiwa umno yang akan pupus! Musnah dan hancur dalam PRU akan datang! Sedangkan gua amat arif akan penduduk di sini yang bukan saja malas membaca akhbar pembangkang, paper mereka pun jauh panggang dari api!

Malas membaca, mereka memang manusia tak bermaklumat! Yang mereka tahu tengok berita tv, dengar kata2 pimpinan mereka! Mudah diperbodohkan. Tapi cuba fikir, bagaimana orang yang tidak membaca, tidak bermaklumat dan UMNO TULI tiba tiba cuak akan kelangsungan umno sebagai pemerintah? Maknanya mereka sudah mendapat gambaran serangan pakatan serta perubahan rakyat telah berlaku di pelosok negara! Mereka bimbang! Mereka rasa rapuh!

Pada pendapat gua, ini bererti projek2 yang di jalankan oleh pakatan telah hampir ke seluruh rakyat, ada kesan, berkesan! Impak dari letusan kecil dan besar hasil dari ceramah! Penerangan, kebangkitan yang di tunjukkan lewat himpunan Pas Ganti Umno, Himpunan Kebangkitan Rakyat telah menghunjamkan keris pakatan keseluruh alam malaysia, insya allah.

Gua berasa yakin jika semakin berterusan himpunan kebangkitan di demokan dimana mana! Dan segala isu rakyat di bicarakan! Kita rempuh segala hadangan mereka, kemenangan semakin pasti! Kemenangan itu telah di tunjukkan dengan orang kampung gua yang paling payah merasa risau asakan pakatan...dan paling bangang dalam maklumat politik, tiba tiba sedang rusuh hati,UMNO AKAN TUMBANG!

0 ulasan:

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...