Oh! : Letak Ancak - Dia tak tau ke letak ancak itu syirik ke? mufti perak kata tak syirik?

Oh! Krai Utara

Share Tindakan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Zambry Abdul Kadir meletakkan ancak iaitu menaikkan tiang seri rumah di Kampung Guar, Manong, Kuala Kangsar, bulan lalu tidak melakukan syirik dan khurafat, kata Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria....tak paham aku si harussani ni...

atau sebab zambry cakap kat dia cam ni, maka dia kata macam tu:

"Menteri Besar memaklumkan beliau hanya memegang tiang dan menolaknya bersama-sama orang ramai. Tiada jampi mentera, sebaliknya hanya membaca doa selamat.

"Beliau cuma melakukan itu (menaikkan tiang seri) atas permintaan orang ramai, malah dia pun tak tahu ancak dan mengatakan tak ada niat pun. Jika begitu, itu bukan melakukan syirik dan khurafat," 

laaa...kalau betul zamberi kata cam tu dah macam mana pulak ya, berita hairan ni...boleh ke pada pendapat kau orang, seorang yang berjawatan menteri besar tidak tahu atau tidak dimaklumkan tentang majlis / program yang beliau nak hadir..al mustahil lah pulak kan..dan kalau betul dia tak tau, sahhh nampak sangat bodohnya menteri besor perak ni kan?

1 ulasan:

  1. HafizRahman.com berkata...

    dah mufti cakap tak haram...terima je....tak kan mufti nak suka hati kuar hukum kot

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...