OH Politik:Khairy Jamaludin persoal polis, Musa Hasan

Oh! Krai Utara

Share Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin mengecam pihak polis kerana tidak bertindak tegas terhadap blogger Raja Petra Kamaruddin (RPK). 

Ketua Pemuda UMNO itu mempersoalkan prestasi polis untuk mengesan RPK ketika maklumat di mana beliau berada sangat jelas. 

“Di mana tindakan pihak polis, biarpun Perdana Menteri berkata polis akan bertanggungjawab untuk menahan Raja Petra? 

“Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berkata beliau akan mendapatkan maklumat mengenai lokasi Raja Petra, tapi RPK dengan terang berada di kawasan umum,” katanya pada sidang media di lobi Parlimen, semalam. 

RPK melarikan diri atas tuduhan menghasut dan mengaitkan isu kontroversial dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor, dengan dakwaan terbabit membunuh Altantuya Mongolia Shaariibuu. 

Khairy berkata, RPK kini berada di United Kingdom memberikan ceramah pada acara yang dianjurkan Pakatan Rakyat dan yang terakhir berlaku kelmarin. 

“Kelmarin, RPK tidak bersembunyi, beliau menghadiri acara Pakatan Rakyat di London dan berada di hadapan umum,” katanya. 

Khairy berkata, jika polis mereka tidak boleh menangkapnya di sana, hubungan (antara polis Malaysia) dan Scotland Yard ada di sana, melalui perjanjian ekstradisi. Polis Inggeris itu boleh menangkap RPK dan membawanya kembali ke Malaysia. 

“Adakah mereka (polis) tidak sedar atau memilih untuk tidak tahu gerakan RPK dan lokasi? Anda harus mengajukan soalan yang betul," katanya. 

Raja Petra menghilangkan diri selepas dua waran tangkap dikeluarkan terhadapnya kerana gagal hadir ke mahkamah pada 23 April dan 23 Mei lalu bagi perbicaraan menerbitkan artikel berbaur hasutan dan memfitnah isteri Perdana Menteri melalui portal :Malaysia Today:.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...