Samy Velu berdegil mahu letak calun kalah

Oh! Krai Utara

Share
Masaalah sekarang dalam hal pemilihan calun adalah Palanievel tidak lagi dimahukan pengundi Hulu Selangor. Baik Melayu, baik Cina, baik India juga. Satu kelompok manusia India pun tak mahu dia.

Dia ingat dia akan dipilih menjadi calun dan dia mahu dipilih. Bukan diguna kepala otak bahawa sebagai MP tiga penggal, dia tidak sepatut kalah tapi kalah pada 2008. Dia kalah bukan sebab isu nasional atau apa. Dia kalah sebab orang dah tak mahu.

Baca 1,000 lebih undi sebagai petunjuk. Ini adalah mereka yang tidak sanggup kasi PKR tapi tak mahu kasi Palanivel. Dirosakkan undi.

Samy Velu pula mati-mati mahukan kerusi itu diberikan Palanivel. Niatnya bukan baik pun. 
ni aku salin tampal dari blogger pro umno

Dia tidak berkenan pada Palanivel sebagai Timbalan dan mungkin mahu kekal berterusan Presiden sampai mati. Dalam ingatan dia adalah kalau kalah kali kedua berturut2 Palanivel di Hulu Selangor, pasti dia akan beri alasan bahawa tak ada pengganti yang kuat untuk gantinya.

Palanivel pun sudah berjanji mahu berikan pada Muligesan Pemuda MIC situ. Dia pula mula sibuk mahu kembali balik ke kawasan hanya akhir2 ini. Ini tidak semesti memperbaiki keadaannnya dengan India situ.

Orang India kawasan Hulu Selangor pun sudah fed-up dengan Palanivel dan ini menyebabkan perpecahan dikalangan orang India.

Melihat keadaan yang berpecah, UMNO lebih yakin kerusi ini boleh diselamatkan kalau UMNO bertanding. Pastinya walkover kalau Mat Taib atau Zainal Sakom bertanding. Mereka ini begitu baik menjaga kawasan.

Pasal lebih 50 tahun UMNO mengalah, ada kata power sharing bermakna kali ini turn UMNO pula. Yang tua2 dah siap kata sebelum mati aku nak tengok orang UMNO wakil ke Parlimen.

Isu ini tidak berat dan tidak sampai tidak boleh merumitkan untuk diselesaikan. Samda UMNO atau MIC, penting sekali kita balik ke asas calun itu faktor penting untuk menang. PKR yang konon mengamalkan politik berbilang kaum pun tahu perlu letak calun Melayu kalau mahu menang.

Bagi Palanivel, lebih baik dia cool down dan tunggu peluang lain dan ditempat lain dari kalah. Bagi Samy, fikirlah balik. Nak masuk PKR pun bukan akan diterima. Hindraf pun tak akan terima. Banyak bersabarlah Uncle Samy. Dah tua2 ni, rajin2 pergi kuil.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...