Jual Saham Melayu...mana sibacul UMNO , PERKASA

Oh! Krai Utara

Share
Gila, dimanakah nilai dan maruah pemimpin umno dan kuncunya PERKASA sehingga meletakkan nilai kepentingan bangsa melayu dibawah tapak kaki.

mana berahim ali si tolol yang sampai serak tekak duk laung kebangsataan jika tidak menuntut najib rozak kembalikan hak dan kepentingan melayu yang mereka jual kepada bangsa asing...berahim ali yang hari itu sampai terkenal ke seluruh bumi menyumpah bangsa asing ditanah malay dengan kata-kata kesat dalam interviu dengan aljazeera.di manakah dia yang beria-ia menghulur keris kepada mahathir suruh diunjuk kelangit...mendabik dada, kamilah pejuang melayu...sehingga terpanpang motto tak melayu hilang di dunia.

mana mu berahim, aku nak tengok mu sergah najib dan suruh dio kembalikan hok ore melayu, aku dan seluruh rakyat nak tengok mu pegang keris dan tunjal kepala najib suruh dio jangan jual kepentingan melayu kepada ananda...kalu mu senghoti pejuang kebangsaan.

aku tidak juang kebangsaan, baculll lah umno dan perkasa kerana membiarkan kepentingan individu melebihi melayu..

Umno-BN Jual Saham Melayu Kepada Ananda Krishnan

Ahli Parlimen Indera Mahkota Azan Ismail mempertikaikan kewarasan keputusan kerajaan membenarkan pelupusan ekuiti Bumiputera dalam Astro Holdings Sdn Bhd milik jutawan Tan Sri T. Ananda Krishnan.

Astro Holdings mempunyai pegangan saham sebanyak 72.9 peratus di dalam Astro All Asia Networks Plc (AAAN), syarikat yang mengendalikan stesen televisyen satelit, Astro.

Antara pemegang saham terbesar Astro Holdings ialah Khazanah Nasional sebanyak 30 peratus dan Yayasan Bumiputera 12 peratus sementara Usaha Tegas Sdn Bhd milik Annda memegang 57.6 peratus.

Pada 17 Mac lalu Ananda mengumumkan cadangannya untuk menjadikan AAAN sebuah syarikat milik persendirian dengan menawarkan untuk membeli kesemua saham AAAN pada harga RM4.30 sesaham atau keseluruhannya RM8.5 bilion secara tunai.

"Adakah benar perundingan telah mencapai tahap terakhir dan telah menjadi sah tawaran ini diterima dan diberi kebenaran kepada syarikat tersebut untuk memiliki seratus peratus saham AAAN dan menjadikannya syarikat Sdn Bhd?

"Mengapa GLC (syarikat berkaitan kerajaan) memebenarkan ekuiti yang dipegang bagi pihak Yayasan Bumiputera dan Khazanah Nasional di beli 100 peratus oleh Astro Holdings Sdn Bhd?

"Apakah kepentingan atau justifikasi untuk meluluskan atau untuk tidak menimbang langsung kepentingan sebuah syarikat yang bertanggungjawab mengawal penyiaran program dan berita kepada masyarakat untuk dijadikan entiti persendirian?" tanya Azan ketika membahas titah Yang DiPertuan Agong Rabu baru-baru ini.

Azan berkata persoalan dalam minda rakyat ialah mengapa kerajaan sanggup menggadai kepentingan Bumiputera dalam sebuah organisasi perniagaan yang berdaya maju dan menguntungkan.Pengumuman tersebut menyebabkan saham Astro Holdings melonjak naik kira-kira  20 peratus dari RM3.56 kepada RM4.24.

2 ulasan:

  1. azman kamarul berkata...

    Saham Melayu dah lama "mereka" kerjakan tetapi waktu itu ketua perkosa tengah bermukah dengan umno....tidak perasan saham Melayu kena "songlap".

    Sekarang perkosa sedang mnaik minyak kerana mengidam untuk bermukah dengan umno sekali lagi.

  2. Tanpa Nama berkata...

    berahim PERKASA suka Perkosa hak Melayu

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...