Bawa Pembacuh Kopi Menghadap Yusuf Qardhawi - Kerja Baik Yang Bodoh

Oh! Krai Utara

Share
SEORANG wakil rakyat bebas tetapi menyokong UBN di parlimen mencadangkan supaya si pembacuh kopi yang menyebabkan Anwar Ibrahim didakwa atas tuduhan liwat supaya berjumpa degan ulama Yusuf Qardhawi. Kata ahli parlimen itu si pembacuh kopi itu perlu berjumpa dengan Yusuf kerana beliau tidak mendapat penjelasan dan fakta berhubung kes liwat.

Tambah ahli parlimen bebas itu lagi, bila berjumpa nanti si pembacuh kopi boleh menjelaskan kedudukan sebenarnya kepada Yusuf. Beliau juga mencadangkan supaya kerajaan mengaturkan pertemuan berkenaan.

Saya menyokong atas cadangan itu untuk mencari keadilan dan kebenaran. Tetapi soalnya apakah perlu sampai kerajaan mengatur pertemuan itu? Kita sudah ada NGO Melayu bernama Perkasa yang memperjuangkan hak-hak bumiputera. Adalah baik kalau NGO ini yang mengambil inisiatif mengaturkannya. Atau pun presidennya takut untuk berjumpa degan Yusuf kerana Yusuff sudah lama menghidup bau mulutnya?

Lagipun presiden NGO berkenaan yang nampak beriya dan tergila-gila hendak membela si pembacuh kopi itu. Kerajaan masih ada banyak perkara lain yang lebih besar. Jangan membazir wang rakyat dengan mengaturkan pertemuan yang sia-sia itu. Dalam hal ini si pembacuh kopi boleh cari wang sendiri atau pun minta parti komponen mengumpul wang untuk pergi jumpa Yusuf.

Pada saya ia tidak akan menyelesaikan masalah dan kebenaran yang diharapkan itu tidak akan tercapai. Yusuf Qardhawi bukan boleh dicucuk hidung oleh sesiapa. Kenapa saya kata ia tidak memberi kesan kerana bila berdepan dengan Yusuf Qardhawi nanti beliau tidak akan mempercayai begitu saja penjelasan si pembacuh kopi itu.

Apa yang akan ditanya oleh Yusuf ialah mana empat orang saksi yang melihat kamu diliwat oleh Anwar. Yusuf tidak akan minta ujian pemeriksnaan dokotr ataupun kapas yang dicalit ke jubir si pembacuh kopi. Bagi Yusuf itu bukan persaksian yang sah.

Dalam Islam saksi adalah penting. Kehadiran saksi adalah wajib. Kalau pun misalnya Presiden Perkasa diliwat lembu atau kerbau, sampai mani kerbau ada dalam perut tetapi kalau tidak ada skasi kerbau atau lembu itu tidak boleh disabitkan. Tanpa saksi ia boleh diragui. Kalau setakat mani ada dalam perut ia boleh ditolak kerana dengan pelagai kemudahan dan kecanggihan dunia hari ini mani boleh dimasukkan ke dalam perut sesiapa pun tanpa batang celak di masukkan ke dalam tumbulnya.

Sebab itulah mahkamah Tinggi Syariah Kota Bharu tidak boleh menerima sebegitu saja permohonan cerai talaq tiga Sultan Kelantan ke atas isteri keduanya Elina Suhana, melainkan ianya ada bukti yang nyata dan jelas.

Islam bukan pertubuhan politik atau pun NGO seperti Perkasa yang boleh bertukar bulu dan roma mengikut keadaan. Islam adalah mutlak dan hukumnya tidak boleh berganjak. Sifatnya qadim. Bukan bermakna apabila sudah ada penemuan baru, kaedah baru apa yang disebut Quran itu termasuh dengan sendirinya.

Islam ada prinsip yang jelas. Ada konsep dan dasar yang jelas. Islam bukan seperti orang politik yang boleh menipu dan kelentung rakyat sepanjang hari. Hari ini begini esok begitu. Hari ini cium punggung orang ini esok pula cium mulut orang ini. Tidak begitu. Orang Islam pula berhaus dahi kerana sujud kepada Allah tetapi orang politik sampai haus hidup kerana cium punggung untuk membodek.

Kalau kita tidak faham Islam dan tidak reti mengenai hukum hakam dan jahil murakat mengenali falsafahnya usahlah kita cuba-cuba bercakap menggunakan nama Islam. Islam bukan alat kosmetik untuk memperindahkan diri. Membawa si pembacuh kopi berjumpa dengan Qardhawi kalau menurut seperti mana disarankan ahli parlimen itu samalah kerja membawa keldai untuk memanjat pokok kelapa.

Yang patut dibawa ke pokok kelapa bukan keldai tetapi beruk atau kera. Katak pun tak boleh kerana ia jenis melompat! [wm.kl. 10:00 am 23/03/10] -source

2 ulasan:

  1. azman kamarul berkata...

    Puak-puak yang duduk dalam umno ni kena reti dan kena faham bahawa ISLAM MEMERINTAH BUKAN DIPERINTAH.

    Tapi nak buat macamana, hidayah hanya datang dari Allah swt sahaja,

  2. Tanpa Nama berkata...

    pasai apa takut ka??? kalau dakwa dipihak yg benar kenapa perlu takut??

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...