Mesej Penting: Fatwa Berhubung "Ring Tones" Al Quran, Sila Baca dan Sebarkan

Oh! Krai Utara

Share
Assalamua’alaikum warahmatullahi wabarakaatuh.

Akan sentiasa ada unsur menghina Islam dan ummatnya dari kalangan musuh-musuh Islam.   Mereka adalah penjenayah agama Islam yang akan memusuhi Islam sehingga ke hari kiamat.  Allah berkata dalam surah Al-Baqarah ayat 120,

Maksudnya:  Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut cara hidup mereka (yang telah terpesong itu).  Katakanlah (kepada mereka): “Sesungguhnya petunjuk Allah (ugama Islam itulah petunjuk yang benar”.  Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatu pun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.
Sewajarnya kita sentiasa peka dan saling menyampaikan untuk kebaikan bersama.  Jika ianya adalah satu kesilapan, maka hendaklah diperbetulkan dengan cara yang baik.

Saya menerima email dari Dubai berkenaan Fatwa Lembaga Mufti-mufti Arab Saudi.  Fatwanya adalah seperti berikut.  Moga diberi perhatian oleh semua ummat Islam.

Ummu Abbas
6.32pm
29 Rabiul Awwal 1431H

FATWA

Saudi council of Muftis have given an unanimous Fatwa that ring tones on QURAN AAYAT are Haraam because the AAYAT are not complete when we pick the phone and meanings of AAYAT changes when they are not complete. QURAN is for Hidayat and not for ring tones. Please inform others. 
 
KINDLY PASS THIS MESSAGE TO OTHER MUSLIM BROTHERS AND SISTERS AS WELL 

BE ADVISED

Don’t say ‘Mosque’ 
Say always ‘ Masjid’ 
Because Islam organization has found that’s mosque = mosquitoes 
 

Don’t write ‘ Mecca ‘, Write always correctly ‘ Makkah’ 
Because Mecca = house of wines 

Don’t write ‘ Moh’d’ 
Write always completely as ‘ Muhammad’ 
Because Moh’d = the dog with big mouth. 

Forward it to as many Muslims as you can for Swab. 

Nothing bad will happen if you don’t forward this but these points are important and it is our duty to educate our brothers and sisters.

ps:  Bukan hanya nada dering ayat Quran yang haram.  Bahkan segala bentuk lagu yang melalaikan dari mengingati ALLAH adalah haram.  Setiap yang haram adalah racun kepada ruh @ jiwa manusia walaupun nafsu merasa seronok dengannya.- Ummu Abbas. 

0 ulasan:

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...