Khairy Jangan Malukan Pemuda

Oh! Krai Utara

Share

Khairy Jangan Malukan Pemuda

KUALA LUMPUR 30 Julai - Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin akan menulis surat kepada Ketua Dewan Pemuda Pas, Nasrudin Hasan bagi mengadakan pertemuan empat mata berhubung cadangan wacana ilmiah antara kedua-dua pihak. Khairy berkata, pertemuan itu amat penting bagi mengetahui matlamat sebenar wacana itu terus dari isi hati Nasrudin tanpa dipengaruhi oleh mana-mana pihak. Beliau tidak mahu cadangan wacana itu dikelirukan oleh mana-mana pihak termasuk dalam Dewan Pemuda Pas sendiri melalui perbincangan dalam media atau menerusi mana-mana wakil.

"Pada bulan lepas kita telah menghantar surat rasmi kepada Nasrudin untuk bertemu antara ketua dan ketua, tetapi sebaliknya ia telah dibalas oleh Setiausaha Dewan Pemuda Pas.

"Surat itu mahukan saya berurusan dengan jawatankuasa teknikal wacana yang bercanggah dengan persetujuan asal iaitu ia perlu dibincangkan terlebih dahulu antara kedua-dua pihak (pelantikan jawatankuasa) sebelum cadangan wacana diteruskan," katanya yang akan menulis surat itu esok. Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau diminta mengulas perkembangan terkini jemputan wacana ilmiah Dewan Pemuda Pas kepada Pemuda UMNO yang disampaikan sendiri oleh Nasrudin pada 1 Julai lalu di lobi Parlimen kepada Naib Ketua Pemuda, Datuk Razali Ibrahim.

azlishukri.blogspot

Tambahnya, dalam pertemuan itu juga nanti beliau akan menyuarakan pendirian tajuk yang dicadangkan Pas iaitu 'Benarkah Perjuangan UMNO Tidak Bertentangan Dengan Islam' kurang sesuai dan akan mencadangkan tajuk yang berkaitan dengan masa depan negara. Katanya, perbincangan mengenai tajuk baru itu lebih relevan berdasarkan kedudukan Pas dalam pakatan pembangkang yang kelihatan dalam dilema dan terumbang-ambing.

"Kita percaya Pas tidak selesa dengan pakatan pembangkang, buktinya adalah amat jelas iaitu Pas seperti bermain tarik tali," katanya.

Khairy juga ditanya sama ada kenyataan terbaru Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat 'yang menjahanamkan UMNO' akan membantutkan usaha wacana antara kedua-dua sayap itu. Beliau berkata: "Saya percaya ada di kalangan ahli Pas sendiri yang tidak bersetuju dengan kenyataan Nik Abdul Aziz itu terutama Nasrudin, sebabnya kalau tidak pasti dia tidak akan menulis surat kepada kami."

0 ulasan:

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...