SPR : Don't Do Rubbish Thing!

Oh! Krai Utara

Share
Saya cukup pelik dengan tindak tanduk SPR Malaysia ini. Memang pelik. 

Hari ini, Berita Hairan UMNO melaporkan bahawa SPR menganjurkan sepenuhnya Pilihanraya/Pemilihan ketua murid bagi Sekolah Kebangsaan Taman Tun Dr Ismail 1 (SKTTDI1).

Don't you have anything else to do?

Tempoh hari, SPR beria-ia (mewakili UMNO) merayu keputusan Hakim supaya tidak diadakan pilihanraya di Kota Siputeh. Alasannya apa? Kos yang tinggi. Dalam banyak-banyak alasan dan hujah, mereka berikan alasan kos yang tinggi dan pilihanraya yang terlalu kerap mengakibatkan perbelanjaan yang besar bagi mereka.

Nonsense!

Kerajaan dan rakyat tidak pernah membiarkan SPR mencari duit sendiri. Bukannya Pengarah SPR dan para pegawainya terpaksa berniaga, bekerja, dan mengutip derma untuk menyediakan dana pilihanraya. Rakyat membayar cukai dan kerajaan akan memberi kamu duit. Kerja kamu, hanya mengadakan pilihanraya.

Janganlah kerana alasan duit sahaja, yang terlalu daif dan dangkal hujahnya, diletakkan lebih tinggi daripada Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Kedah. Polisi yang harus gunapakai oleh pentadbiran dan perjalanan Kerajaan Negeri terpaksa diabaikan dek kerana hujah bodoh SPR.

Hari ini, SPR bertindak bodoh lagi dengan menganjurkan pemilihan di sebuah sekolah rendah.

Datanglah ke Kuala Krai ni, banyak tadika nak pilih ketua kelas.

Nazman Che Iberahim
Ketua Penerangan DPPK K. Krai

0 ulasan:

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...