Oh! Setan itu macam ahli umno...dr cakap!

Oh! Krai Utara

Share

Wa sejak kecik lagi memang tak pernah lekang dengan nasihat ni, wa ingat lu pun sama aa, nak pulak kalau main sampai santak senja. Pasti aje ibu bapak lu akan lekas2 jerit suruh lu orang pulang dengan mengingatkan bahaya hantu setan ramai baru keluar. "oii, tak reti nak balik umah ke, nak kena "kidnap" ngan hantu setan ke!" lebih kurang camtu le, dan kita yang budak pon lekas pulang, bimbang jugak nanti di tangkap hantu setan, nantinya di kerkah batang tengkuk macam dalam citer drakula. Walhalnya xdak sekor pon budak yang kita dengor mati di cekik hantu setan.

Kita memang la takut hantu setan ni, walaupun dahhhh besor panjang ni. Tapi dalam takut tu pon kita tak pernah pon kenai macam mana ropa hantu setan ni. Wa pon masa kecik selalu tanya ropa hantu setan ngan orang tua2, dan jawapannya hantu tu mesti lah rupanya mengerikan, ooo maca tu! Setan plak? Setan tu dia sikit atas, dia ni tak main dahhh sakat2 orang ni! Dio tukang hasut je....beza cam pencurik telor ayam ngan pak man telo cakap orang tua tu.ooo macam tu.

Tapi, semalam barulah gua tau rupanya sangkaan itu meleset sajaa....dan gua lebih percaya orang ini dalam mengambarkan setan setan itu, maklum laaa dia bukan orang tua kampong gua! Dia dr tua beb! Sefaham gua setan tu macam orang UMNO jer rupa dia.....dia cakap, bukan gua.

Lebih baik ‘syaitan yang dikenali’, pesan Dr M kepada pengundi

KUALA LUMPUR, 22 Ogos — Tun Dr Mahathir Mohamad berkata lebih baik mengundi “syaitan yang dikenali” dalam Barisan Nasional (BN) dari Pakatan Rakyat (PR) yang hanya tahu memberikan janji.“BN telah mendengar suara rakyat dan mengubah banyak polisi dan undang-undang,” kata bekas perdana menteri itu dalam blognya hari ini.“Rakyat hanya perlu mendesak BN bagi membawa perubahan yang mereka mahukan.“Lebih baik syaitan yang anda kenali dari malaikat yang anda tidak kenal.”Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dijangka akan mengadakan pilihan raya, tetapi serangan dari PR serta pendedahan skandal melibatkan pentadbirannya telah melambatkan cadangan beliau.Pentadbiran Najib juga telah memperkenalkan beberapa polisi baru dan perubahan polisi dalam mematahkan serangan PR dana janji reformasi mereka jika mengambil alih kuasa.Perdana Menteri juga telah menubuhkan suruhanjaya diraja untuk menyelesaikan masalah pendatang tanpa izin di Sabah selepas berlaku pembelotan beberapa ahli parlimen menyokong PR.Beliau juga berjanji untuk menghapuskan Akta Hasutan selain menghapuskan beberapa akta keselamatan awal tahun ini.Tetapi PR telah berjaya membuat serangan dengan mendedahkan skandal melibatkan projek penternakan nasional serta kontrak melibatkan projek tambahan LRT.Pembangkang juga berjanji menurunkan harga kereta  lebih rendah untuk rakyat Malaysia.Dalam blognya hari ini, Dr Mahathir membandingkan janji PR dengan presiden Amerika Syarikat, Barack Obama, dengan janji perubahannya.“Dalam kempennya untuk menjadi presiden, Barack Obama telah menjanjikan perubahan,” katanya.“Beliau berjanji untuk menutup Kem Guantanamo, berjanji untuk tidak membawa tahanan ke mahkamah tentera, berjanji untuk membawa tentera keluar dari Iraq dan Afghanistan dan sekarang sudah empat tahun dan dia gagal untuk mengotakan janjinya.”Menurutnya lagi, pembangkang di Malaysia telah meniru Obama dan menjanjikan perubahan.Beliau mengakui bahawa BN telah memerintah Malaysia dalam tempoh yang lama, tetapi berkata BN mempunyai rekod yang baik.“Lima tahun sebagai tempoh percubaan adalah sangat bahaya. Banyak perkara boleh hancur dalam masa lima tahun. Selain itu, tidak ada jaminan pembangkang bila menjadi kerajaan akan membenarkan BN kembali. Pegawai mereka akan mengugut sesiapa yang mahu menukar kerajaan.“Walaupun kita lihat beliau yang mengaku berjuang untuk hak bersuara, tetapi dia sering menyaman orang yang mengkritiknya.“Kuasa dalam bahagian lain kerajaan juga akan dirosakkan. Nepotisme dan kronisme akan berterusan seperti parti yang dipimpinnya,” kata beliau dengan merujuk kepada ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim - The Malaysian Insider

4 ulasan:

  1. Suasana Politik Malaysia berkata...

    Selamat Hari Raya Aidil Fitri Maaf Zahir dan Batin buat rakan seperjuangan sekeluarga.

    Ucapan yang sama juga kepada semua pengunjung di sini.

    suasanapolitikmalaysia.blogspot.com

  2. OBAT HERBAL KISTA OVARIUM berkata...

    Ikutan nyimak........

  3. Obat herbal asma berkata...

    Terima kasih atas informasinya.

  4. OBAT HERBAL STROKE berkata...

    Salam kenal.....

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...