Oh! Tak tahan Bos...Tunang Di cekup di hotel bajet..

Oh! Krai Utara

Share

alt
LEDANG - Sepasang kekasih yang mengikat tali pertunangan setahun telah dicekup oleh Penguatkuasa Pejabat Agama Daerah Ledang(PPADL)awal pagi semalam."Saya tidak mahu perkara ini dihebohkan,kami akan kahwin bulan depan"rintih lelaki terbabit.
Lelaki itu mendakwa,beliau hanya berada di hotel tersebut sekadar untuk menemani tunangnya.Sementara menunggu hujan berhenti,beliau tertidur dan tidak menyangka pihak Pejabat Agama Islam memeriksa bilik ini katanya.
Selepas menerima aduan dari orang awam,Kadi daerah Ledang,Sulaiman Maidin dan beberapa pegawai Pejabat Agama Islam yang diketuai Mohd Zainal Kadiran memeriksa Hotel berkenaan.
Pasangan itu kemudianya ditahan kerana gagal menunjukkan sebarang dokumen mempunyai Mahram atau suami isteri,mereka kemudiannya dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Ledang sebelum dibawa ke Pejabat Agama untuk siasatan lanjut dan dijamin keluarga masing masing.
Mereka ditahan dan didakwa di bawah Seksyen 27 (1) a b, Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Johor, 1997 yang boleh dikenakan denda tidak melebihi RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan. - source

0 ulasan:

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...