Guan Eng::Gagalkah pengurusan Air Pulau Pinang, sehingga terpaksa di hadkan?

Oh! Krai Utara

Share


Pulau Pinang had guna air
GEORGE TOWN - Pengguna di negeri ini akan dikenakan penalti sekiranya didapati menggunakan air lebih daripada 165 liter setiap hari mulai tahun depan.
Secara perbandingan, ini bermakna setiap penduduk di negeri itu hanya dibenarkan menggunakan kira-kira 16 baldi bersaiz normal sehari sahaja bagi setiap baldi yang menampung kira-kira 10 liter air.
Alasan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, langkah tersebut bertujuan mengelakkan pembaziran penggunaan air oleh seseorang penduduk yang rata-ratanya menggunakan sebanyak 286 liter sehari pada tahun lepas.
"tahniah dan syabas En Lim Guan Eng, saya setuju benar dengan langkah yang telah di ambil, ini selaras dengan hasrat En Lim Guan Eng sendiri yang ingin mencontohi keperibadian unggul khalifah Umar Abdul Aziz"
Kadang tidakkah terdetik dihati kita orang2 yang mengakui islam untuk berasa malu kepada saudara En Lim Guan Eng? malu rasanya kita saudara, orang yang mengaku islam jika bukan kita yang menjadi pendahulu untuk mencontohi akhlak mulia muslim teredahulu.
Kalau begitu, dimanakah pemimpin yang lebih terutama dalam nagara malaysia ini yang patut tuan hamba jadikan contoh rujukan, bahkan mengangkat dianya menjadi pimpinan saudara?
akhirnya saya ingin bertanya, Gang PR telah menunjukkan contoh yang senantiasa ingin mengajar rakyat dalam perintah mereka dengan erti kesederhanaan jauh sekali membazir, bagaimana pula lawan mereka?

0 ulasan:

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...