Kenapa Zulkifli Nordin tak buat report Polis terhadap MAZA?

Oh! Krai Utara

Share oleh ali :

Salam satu Malaysia. Den tadi buat lawatan sambil belajar ke blog 'pejuang Islam tulin' kita, Yb Zulkifli Nordin. Mangkuk ni buat entrymemuji-muja Maza atau Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin iaitu bekas Mufti Perlis. Den terasa pelik. Padahal bekas Mufti Perlis ini lah yang lebih kehadapan dan terdahulu memperjuangkan isu kalimah Allah boleh digunapakai oleh non-muslim [lihat link ni]. Malah Yb Khalid Samad telah menjadikan link Maza tadi sebagai rujukan di entry blog beliau[rujuk link ni].

Siapa yang patut kena report Polis?
Sepatutnya si Maza ni yang patut kono report Polis oleh Zulkifli Nordin bukannya Yb Khalid Samad. Atau kenapa tak buat report Polis terhadap kedua-duanya sekali? Baru adil. Ini tidak, Zulkifli Nordin hanya buat report Polis terhadap Yb Khalid Samad. Den nak tanyo kepado Zul, "Hello mangkuk, adakah Khalid Samad ni lebih wahabi dari Maza?" atau "Mengapa ada double standard di sini wahai mangkuk?" Korang nampak tak yang si Zul ni buat report Polis terhadap Khalid Samad cuma nak dapatkan populariti, political millage, memecah kesatuan PR dan melaksanakan arahan Task Force 2010. Itu sahaja. Selepas ini Yb Zulkifli Nordin akan merapati grup Maza walaupun mereka berbeza pandangan tentang isu penggunan kalimah Allah oleh non-muslim.

Mengapa double standard?


Kalau ikut logik Yb Zulkifli Nordin akan menjauhi Maza dan grupnya serta tidak mempublishkan entry memuji-muja Maza sepertimana yang tersiar pada blog Zul hari ini. Nampak tak double standard yang terang benderang ni. Yb Khalid Samad kau buat report Polis tetapi Maza sebagai Tok Guru kepada Khalid Samad dalam isu penggunaan nama Allah oleh non-muslim, kau puji dan puja. Mengapa ini terjadi? Mengapa double standard? Jawapannya mudah. Yb Zulkifli Nordin hanya melaksanakan arahan Task force 2010. Itu sahaja.

Click for enlarge. Entry memuji Maza oleh Yb Zulkifli Nordin walaupun Maza adalah Tok Guru kepada Yb Khalid Samad [link blog Yb Zul]

1 ulasan:

  1. I help you, you help me wakakaka... berkata...

    Biaso la poit kalau dah jadi malaon. Bilo dio cakap pasal nak pejuangkan islam...den pon ado gak cabar dio dalam komen poie selamatkan tigo orang anak mualaf tu...tapi ontok yo..

    Dah konyang gak eh makan duit...tu yang ontok jo

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...