PRK Manik Urai: BN umum calon Ahad ini

Oh! Krai Utara

Share

Barisan Nasional akan mengumumkan calon pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Manik Urai, Kelantan pada Ahad ini, kata presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak.

Najib berkata pengumuman akan dibuat oleh timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin di Manik Urai.

“Kita telah mendengar taklimat daripada Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan Datuk Mustapa (Mohamed) dan pandangan daripada sayap Wanita, Pemuda dan Puteri mengenai persiapan pilihan raya kecil,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno di Menara Dato’ Onn, di sini.

Kerusi DUN Manik Urai kosong setelah penyandangnya Ismail Yaacob, 60, daripada PAS meninggal dunia pada 22 Mei lepas akibat serangan jantung.

Suruhanjaya Pilihan Raya mengumumkan 6 Julai sebagai hari penamaan calon dan jika ada pertandingan, pengundian ditetapkan pada 14 Julai.

Mengenai isu Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI), Najib berkata MT telah diberi taklimat terperinci mengenai perkara itu oleh Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran.

“MT mengambil maklum tentang pelaksanaan PPSMI dan kesannya daripada segi pencapaian terutama sekali dalam mata pelajaran Sains dan Matematik.

“Apakah opsyen yang ada untuk menentukan sama ada dasar ini nak diteruskan ataupun nak dilakukan rombakan dan kajian semula,” kata Najib yang juga Perdana Menteri.

Najib berkata MT juga telah memberikan pandangan dan cadangan kepada Kementerian Pelajaran untuk diperhalusi.

Setelah diteliti, beliau berkata pandangan berhubung PPSMI akan dibentangkan dalam mesyuarat Jemaah Menteri dan keputusan mengenainya akan diumum Muhyiddin tidak lama lagi.

– BERNAMA

0 ulasan:

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...