Kesedihan yang tak terbendung, penghakiman netizen (arwah Amir)

Oh! Krai Utara

Share

Kesedihan rakyat Malaysia memang tak terbendung lagi. emosi yang tak terkawal dapat di kesan lewat kata kata yang disertai tulisan memaki hamun, sehingga sanggup mengeluarkan ungkapan yang tidak enak. Sementara di laman Facebook serta laman laman lain media sosial sibuk bercererita pasal Kisah ini.

Di youtube pulak, sebegitu hangat para youtuber menjadi pengulas sama ada bermaklumat atau boleh dipertikai kesahihan maklumat yang mereka lontarkan. Atau, menjadi kebimbangan ialah, para pengulas hanya ingin meraih perhatian, mencari views sebanyak mungkin. 

Parah, kalau semua asyik ingin menghukum sebelum kita dapat memastikan proses pengadilan melakukan kerjanya. Atau kita sibuk bermesyuarat gaya ahli mesyuarat tingkap. Sibuk menghukum. 

Sepatutnya, kita mesti bersabar, ya memang kena bersabar dalam banyak hal. Biarlah sistem pengadilan yang melaksanakan tugas. 

Atau, kalau kita sudah tak pernah percayakan keadilan di negara kita, biarlah kita membetulkannya dengan memperbaikinya bersama. 

Kerana jika kita sibuk menghukum, andai ya orang yang kita persalahkan itu tidak bersalah, bagaimana? Sanggup Kah kita berenang dalam lautan peluh mencari mereka yang kita Fitnahkan di masyar nanti. 

Jemput ke channel kami https://youtu.be/lsopbW9e20Y

0 ulasan:

Catat Komen

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...