Hina Raja, Hina Ulama, Hina Sahabat, Aduka Taruna ini manusia apa?

Oh! Krai Utara

Share Apakah ada jalan untuk mentakwilkan perkataan Aduka Taruna ini?


Apakah ada jalan untuk mewajarkan atau memaafkan kata-kata terlampau AdukaTaruna terhadap isteri Rasulullah s.a.w.,  sahabatnya r.a. dan mazhab-mazhab dalam Islam? Saya cuba untuk mentakwilnya, tapi tak mampu. Ia tetap sukar untuk dimaafkan.
Saya petik dari sumber aslinya. Anda ada akal. Anda baca dan nilai sendiri. Saya mengucap panjang sepanjang membacanya.
Itu apa yang saya lihat. Anda sendiri bagaimana?

Wahabi Perlis
Oleh : AdukaTaruna
Gua bukanlah dari bidang agama. Maka, lebih elokla lu tapis sendiri. Cuma blog gua, suka hati gualah nak cakap fahaman gua. Ada masa gua balun, ada masa gua kena balun.
Pada gua, mazhab2 ni semua bangang nak mampos. Aku mazhab Shafie, ekau mazhab Hambali, dio mazhab Hadari. Kalau mak gua Shafie, gua kena Shafie. Kalau geografi gua Shafie, gua kena Shafie gak (Elin sorang jer Shafie Apdal). Kan ke ketetapan yang baling bongok dalam dunia.
Lu orang lebih elok la ikut ilmuan Islam lain. Tapi gua enggan. Shafie tu ingat dia sorang paling best ke apa? Takda maknanya de. Dia sendiri suruh campakkan pendapat dia ke dinding kalau jumpa dengan yang lebih elok. So, mampos la sama pemuja Shafie. Ada ke sentuh kulit isteri batal wuduk? Niamakahai punya pendapat. Dan gua dipaksa ikut sebab keturunan dan geografi? Tak dapek den do tu bhai..baca lagi

0 ulasan:

Catat Ulasan

Artikel Paling Ngetop

Latest Malaysian Blog Headlines

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...